FAQ
Как да се регистрирам във ВиК Онлайн за електронна фактура?
Регистрацията за електронна фактура се извършва в две стъпки:
1. Регистрация във ВиК Онлайн с имейл и парола на следния линк https://idocs.vik.bg/Registration.aspx
2. Абониране – след регистрация на посочения имейл ще получите линк, който трябва да потвърдите. Той Ви води до втора стъпка - абониране.
Необходими данни за абониране са абонатен номер и номер на последна фактура.
Защо не мога да се абонирам за електронна фактура?
Възможни грешки:
1. При опит за абониране Ви излиза съобщение: "Не може да се абонирате за този документ – некоректно въведени данни за Абонатен номер и/или № на последна фактура!"
- Важно е да се отбележи, че абонатният номер е съставен от 10 символа и започва със следните префикси: за физически лица - 0101хххххх, за юридически лица - 0202хххххх, за бюджетни фирми - 0201хххххх, за групови клиенти - 0301хххххх или 0302хххххх. Не бъркайте абонатния номер с водомерния, който е 11- цифрен.
- При грешен номер на фактура – възможно е да е излязла нова фактура, която все още не сте получили.
2. При опит за абониране Ви излиза съобщение "Не може да се абонирате за този документ – този абонатен номер вече е бил регистриран в системата.":
Един абонатен номер може да бъде регистриран само към един имейл в системата. В този случай абонатният номер вече може да е регистриран от Ваш роднина, колега, наемател или друго лице, свързано с партидата.
Ако имате повече партиди, може да абонирате всички към една имейл регистрация.
3. Не получавате потвърдителен линк:
Възможно е потвърдителният имейл да се възприема като спам или да бъде блокиран. Необходимо е да се обадите в Контактния център- тел. 032/605-660.
Как да абонирам втори или повече абонатни номера към профила си за електронни фактури?
Какви документи са необходими за откриване/промяна на партида?
За физически лица са необходими копие от документ за собственост /нотариален акт или удостоверение за наследници/ и копие от лична карта. Когато правата на потребител се притежават от няколко лица, те подписват споразумение съгласно чл.59, ал.3 от Общите условия на кой от съсобствениците да се води партидата.
За юридически лица са необходими копие от документ за собственост, данни по регистрацията. Ако обектът е под наем - договор за наем и декларация от собственик, съгласно чл.2, ал.3 от Общите условия /всеки един от собствениците подписва такава декларация/, печат на фирмата.
Документите може да изтеглите от следния линк:http://www.vik.bg/documents/1/
Как да получавам електронна фактура на електронната си поща? /за физически лица/
Какво се прави при починал титуляр на партида?
Партидата не може да се води на починал титуляр. Тя се прехвърля в срок от 60 дни на наследник с удостоверение за наследници или акт за собственост. Ако наследниците са повече от един е необходимо всички да подпишат споразумение съгласно чл.59, ал.3 от Общите условия, с което да дадат съгласие партидата да се води на един от тях. Споразумението се подписва от всички наследници в някой от Центровете за работа с клиенти или се представя нотариално заверено.